Wednesday, August 15, 2012

Pemergian Si Putih



Si comel aku yang warna putih mata merah tu selamat meninggalkan dunia ni buat selamanya pagi tadi. Pagi tadi bila ku nak tengok arnab2 aku, terkejut aku bila aku tengok si putih tu dah keras. Sedih gak rasanya. Yelakan, aku baru je nak mula. Tapi bila tiba2 dah mati sekor, rasa macam putus asa pun ada. Comel plak tu si putih ni. Tapi apa boleh aku buat. Dah ajal si putih. Aku redha jela. Ni nak kena cari pengganti dia la. Pasni aku tak nak dah beli yang kecik2. Aku rasa tokei kedai tu tipu aku la. Mesti arnab tu belum putus susu ngan ibu dia, dah kena jual. Aku pun main beli je. Takpela.. Benda ni boleh jadikan pengajaran buat saya dan kawan2 lain yang masih baru untuk berjinak dalam penternakan arnab. Aku tengah nak cari yang dah 3-4 bulan la. Takla susah sangat nak jaga nanti. hehe.. Apa-apa pun, pemergian si Putih ni memberi pengajaran pada diri aku. Selamat tinggal Si Putih. Kesian si tompok tu dah takde kawan. Dia dok sorang2 je dalam sangkar tu. Kepada sesiapa yang nak derma arnab kat aku, boleh la hulurkan bantuan ye. hehe.. nak jual murah2 ke, ok gak...hehe.. Dapat hilangkan rasa sedih aku nanti...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad

Menarik Di sini....