Tuesday, November 20, 2012

Arnab Membuat Sarang

Hari ni arnab saya ni sedang sibuk membuat sarang beranak. Tapi jangkaan saya, arnab ni akan melahirkan anak arnab dalam kuantiti yang sedikit sebab saya tengok perut dia tak besar sangat. Tapi tak pela. Rezeki kita. Bersyukur jela apa yang ada. Hehe.. Lagipun arnab ni masih muda dan ini first time beranak. Apa-apa pun,kita tunggu hasilnya esok. hehe.. Arnab kat tempat saya ni cuma menggunakan satu pejantan je. Tengok sekarang, semua betina yang mengawan dengan dia, berjaya. hehe..Hebat juga pejantan ni. Takpela. Ni baru permulaan. Lepas ni saya ingat kalau ada rezeki lebih, saya nak cari rex,ND ngan TB.. hehe..




Arnab ni tengah sibuk buat sarang dia. Saya letakkan alfalfa hay kat situ, lepas tu arnab ni ambil sendiri dan campurkan dengan bulu-bulu yang dia cabut tu untuk buat sarang. hehe.. Kita tunggu esok. Berapa agaknya kuantiti anak arnab ni.hehe..Jumpa esok...

2 comments:

caliph shuriken said...

kdg2 x dapat nk agak secara tepat bila rabbit nk beranak.. tiba2 jaa tgk dh beranak ^^

Wan Arnab Pontian said...

Sebab tu pengusaha arnab asingkan jntan dan btian. So die akan catat tarikh2 arnab itu mengawan. Jadi boleh la kita mengagak tarikh arnab tu beranak. Lagi satu, biasenye arnab ni akan cabut bulu die sehari sblum beranak..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad

Menarik Di sini....