Monday, August 13, 2012

Angsa Bergaduh

Aku nak selit sikit cerita angsa. Semalam masa aku nak tengok arnab aku, aku nampakla angsa jantan 2 ekor kat umah aku tu bergaduh. Mula2 aku ingatkan dia main2 je. Bila aku datang dekat2, aku tengok kepala angsa aku dah berdarah. Kesian gak aku tengok. Rupa2nya dia gaduh sebab rebutkan betina. hehe... Dah macam orang gaduh berebut awek plak. Ingatkan binatang tak berebut macam orang. Hehe.. Kat umah aku tu ada 2 jantan, 2 betina. Tapi yang betina seekor lagi tu tengah mengeram. Tu yang tension jantan seekor tu sampai gaduh nak kebas awek angsa lain. Hehe.. Teruk gak die kena pukul. Harap2 la telur angsa yang tengah mengeram tu menjadi. Bolehla di jual nanti. dah dekat sebulan gak die mengeram. Tapi yang aku tahu, angsa ni mengeram 41 hari. Jadi kita tunggu jela k. Klau aku ada salah info, harap kawan2 dapat betulkan k.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad

Menarik Di sini....