Tuesday, September 25, 2012

Koleksi Arnab Pontian Menggunakan Autofeeder

Penternakan arnab Pontian dimulakan dengan 10ekor arnab dan kematian sebanyak 3ekor arnab. Jadi sekarang hanya tinggal 7 ekor arnab. Rasanya cukup untuk memulakan penternakan sambil-sambil mempelajari sedikit sebanyak tentang penternakan arnab. Kalau mula-mula nak ternak terus banyak, susah gak. Ilmu tak cukup lagi, nanti mati semua. Arnab-arnab yang tinggal ni semua menggunakan autofeeder yang saya buat sendiri. Ada yang saya beli. Daripada idea tu, saya buat sendiri yang lebih besar supaya 2 sangkar dapat berkongsi 1 autofeeder. Saya sedia menerima tempahan autofeeder dengan harga bermula rm15 ke atas bergantung pada saiz. Sila rujuk post yang lalu mengenai autofeeder. Sangkar DIY juga boleh ditempah sekiranya berminat bermula harga rm30. Hubungi saya untuk keterangan lanjut.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad

Menarik Di sini....