Tuesday, October 23, 2012

Tempahan Autofeeder

Last week ada 12 tempahan autofeeder untuk arnab dan ayam. Ni antara autofeeder yang telah disiapkan selama 2 hari. Lihat sendiri perbezaan pada autofeeder arnab dan ayam.


Diatas ni autofeeder untuk ayam. Autofeeder untuk ayam ni saya reka tidak mempunyai bibir di tepi tempat makanan itu kerana kepala ayam akan sangkut pada balungnya jika mempunyai bibir di tempat makanan tersebut. Walaupun ayam mempunyai perangai yang suka mengais, tetapi ayam tidak boleh mengais menggunakan kaki pada tempat yang lebih tinggi. Pada bawahnya tidak mempunyai lubang kerana ayam juga makan dedak dan jagung halus. Jika mempunyai lubang, makanan akan jatuh. Ia boleh memuatkan sehingga 1kg makanan.


Diatas ini pula ialah autofeeder untuk arnab. Autofeeder untuk arnab ini saya reka mempunyai bibir dan lubang di bawah. Fungsi bibir ini ialah untuk mengelakkan makanan tumpah kerana arnab suka mengais dedaknya. Jadi dedak akan tersangkut pada bibir. Saiz tempat makan autofeeder untuk arnab juga tidak boleh terlalu besar kerana akan memudahkan arnab memasukkan kakinya untuk mengais. Seeloknya buat sekadar muat kepala arnab untuk makan. Lubang pada bawahnya pula berfungsi untuk menyingkirkan habuk2 halus dedak tersebut kerana arnab tidak akan makan habuk2 halus tersebut. Dan jika dibiarkan lama, habuk halus semakin banyak. Ia boleh memuatkan sehingga 1kg makanan.

Untuk tempahan, hubungi saya wan 017-7412556.
Harga : RM15/unit



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ad

Menarik Di sini....